Budgetreizen - Reisverslag uit Tiverton, Verenigd Koninkrijk van Milou Kraayenbrink - WaarBenJij.nu Budgetreizen - Reisverslag uit Tiverton, Verenigd Koninkrijk van Milou Kraayenbrink - WaarBenJij.nu

Budgetreizen

Door: Milou

Blijf op de hoogte en volg Milou

01 Juli 2014 | Verenigd Koninkrijk, Tiverton

Nu heb ik het gedaan hoor. Ik heb mijn budgetreis naar Engeland tot het extreme doorgevoerd. Voor slechts 33 euro ben ik van Rotterdam helemaal naar Exeter gereisd. Maar hoe dan, kun je denken. Door te liften? Door te fietsen? Nee, door de bus te nemen. Laat ik dat verduidelijken: Door een overvolle, warme en in vlagen naar zweetvoeten ruikende bus te nemen via Calais en Londen. Gelukkig kon ik in Londen overstappen op een rustigere bus voor het laatste stuk en had ik een plekje voor mij alleen. Dit waardeerde ik nog veel meer na het eerste stuk, waarbij ik moeite moest doen om het laatste vrije plekje te vinden, achterin op de rij met vijf stoelen.
Het was niet allemaal slecht hoor, het waren vriendelijke mensen en tijdens de 95 min op de boot naar Dover heb ik nog een praatje gemaakt met een paar busgenoten/lotgenoten. Waarvan één een prachtig plekje had bemachtigd naar de wc….. En op de ferry mijn eerste ponden in een lange tijd uitgegeven: 1,95 pond voor een bak thee. Niet goedkoop, maar toch wel een erg lekkere bak tijdens zo’n lange reis vol halve dutjes.
Eenmaal aangekomen in Tiverton (een kleinere plaats in de buurt van Exeter, Devon) kwam het enige moment waarbij ik me echt flink moest haasten. Er kwam een paardenbox de hoek om scheuren en deze stopte vlak voor me in de bocht van een rotonde. Voordat er meer verkeer of een grote bus aan kwam zetten, sprong ik in de paardenbox (bijna met mijn backpack blijven hakend achter de deur) en haasten we ons een weg terug naar het huis waar de box net vandaan was gekomen.
Het was erg leuk te zien wat er veranderd was op en rond de farm. Zana was nog steeds dezelfde vriendelijke en enthousiaste jonge vrouw, maar de farm was wel een beetje veranderd. Een hoop spullen zijn verkocht en er was een andere workawayer. Geen Engelse en Franse deze keer, maar een Duitse. Een aardige meid van 23 die helaas wel af en toe een sigaret opsteekt buiten.
Het is wel even wennen om op dezelfde plek te zijn, maar een andere routine te hebben. De verdeling van werk is anders dan vorig jaar en het werk is ook anders. Niet langer is het mooi maken voor kijkers, maar het is overgegaan in het netjes houden voor de kopers in augustus. Geen grote klussen meer dus. Ik ben erg benieuwd of Zana en Jim voor augustus een nieuwe plek hebben gevonden om te blijven. En natuurlijk of er plek is voor mij om dan te slapen. Spannend!

  • 02 Juli 2014 - 10:12

    Coosje Framboosje:

    Hey lief vriendinnetje,

    goed om te horen dat je weer veilig bent aangekomen! Ik mis je!

    xx

  • 03 Juli 2014 - 17:43

    Mams:

    De reis alleen is alweer een avontuur :-)
    Je zal vast je plekkie wel vinden en er is vast zat te doen. Xxx

  • 03 Juli 2014 - 19:52

    Oma:

    Hallo schat...de kop is er al weer af.....we blijven je volgen...Dikke knuffel xxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Milou

Actief sinds 26 Mei 2011
Verslag gelezen: 242
Totaal aantal bezoekers 15852

Voorgaande reizen:

28 Augustus 2014 - 22 December 2014

Study in Cork - 2014

29 Juni 2014 - 15 Augustus 2014

Engeland 2014

08 Juli 2013 - 22 Augustus 2013

Engeland 2013

24 Juni 2011 - 17 Augustus 2011

Engeland 2011

Landen bezocht: