The beginning - Reisverslag uit Tiverton, Verenigd Koninkrijk van Milou Kraayenbrink - WaarBenJij.nu The beginning - Reisverslag uit Tiverton, Verenigd Koninkrijk van Milou Kraayenbrink - WaarBenJij.nu

The beginning

Door: Milou

Blijf op de hoogte en volg Milou

11 Juli 2013 | Verenigd Koninkrijk, Tiverton


Na een paar dagen heb ik eindelijk de rust gevonden om maar is op te schrijven wat er allemaal is gebeurd... Het zijn zulke vermoeiende dagen in de felle zon en hoge temperaturen (25+), dat ik aan het einde van de dag de puf gewoon niet had om nog wat te typen. Hard werken dus!

Laat ik maar is beginnen met de ochtend dat ik zou vertrekken; maandag. Er ging onderweg vanalles mis en zat tegen.. dat moest wel een voorteken zijn dat het een goede zomer zou gaan worden, toch? Want een slechte generale betekent een goede première! Of telt dat hier niet?
Nou, mijn trein reed dus niet verder dan Leiden. Het was op aanraden van de brandweer niet toegestaan om de tunnel van Schiphol in te gaan en het zou nog wel eventjes kunnen duren. Ik ben toen dus maar uitgestapt en met een bus naar Schiphol gegaan, die drie kwartier later aan zou komen dan m'n trein! Ik ben toen opgetrokken met een iets ouder stel dat samen naar Californië zou vertrekken. Ze hadden er 8 uur moeten zijn, terwijl onze bus pas om 8.10 aan zou komen.. oh oh..! Hopelijk hebben ze hun vlucht nog gehaald en rijden ze nu door de mooie natuur vlakbij m'n broer ;) Oh en er was ook nog een vrouw die later in stapte en bij me kwam staan 'ik wil graag zitten'. Dus moest ik mijn bijna 16 kilo wegende maar in het hoge rek boven m'n hoofd leggen van der. Ze mocht er van me in stikken, dus ben ik opgestaan en heb ik gezegd dat ze kon gaan zitten op mijn plek. Vervolgens zag ik dus dat er achterin nog wat leuke plaatsen waren..Kreng..

Eenmaal op Schiphol stond er een enorme rij voor de tassenbanden, ik dacht niet dat ik het zou gaan halen! Gelukkig werd Bristol omgeroepen en mocht ik dus flink voorpiepen. Toch nog op tijd m'n tas af kunnen geven. Vervolgens werd ik naar Gate M gestuurd, waar Bristol meestal staat, maar daar  moest ik dus helemaal niet zijn! Terug de hal in dan maar en voorbij de paspoort controle richting Gate H. Flink doorgelopen en stukjes gerend, want te laat komen wilde ik echt niet! Vervolgens bij de tassencontrole nog flink gefouilleerd (zag mijn gehaaste hoofd en dan zo verdacht uit?) om daarna toch eindelijk naar m'n vliegtuig te kunnen gaan. Jippie!

De vlucht verliep gladjes en mijn bus en treinreis naar Tiverton ook. Daar werd ik opgehaald door Zana in haar pick-up. We zijn direct de stad ingereden om een Engelse SIM-kaart te kopen (als je me wil kunnen sms'en en niet kan wachten tot ik 's avond s reageer op mń gewone Nederlandse nummer, moet je maar naar het nummer vragen ;)). Ik heb een kamer met en suite badkamer in de omgebouwde garage, met tv en tweepersoons bed. Dus ik moet wel naar buiten om het huis in te kunnen. Marjo (het Franse meisje) heeft de kamer naast mij. Philippa (uit Engeland) heeft een kamer in het huis, omdat er niet genoeg kamers in de garage waren. Twee erg leuke meiden die iets jonger zijn dan mij.

Direct op de eerste dag werden alle taken en paarden verdeeld. Er zijn taken die we 's ochtends voor het ontbijt doen, middag taken, wekelijkse taken en extra taken. Hoe meer werk we doen, hoe meer tijd Zana over heeft om aan onze wensen te besteden (lessen, buitenritten etc.). Het is dus erg geven en nemen en je weet waar je voor werkt.
Ik heb de taak om dagelijks voor Imca te zorgen. Ze is een renpaard dat nog nooit gerend heeft omdat ze steeds iets heeft. Nu heeft ze bijvoorbeeld een scheurtje in haar bekken, waardoor ze op stal moet blijven. Het is een schat van een dier en het is leuk voor haar te zorgen. Daarnaast moet ik voor Mister B zorgen, Zana doet het meeste zelf bij hem, maar ik moet haar bijvoorbeeld helpen herinneren om de wonden te verzorgen die hij na een gevecht kreeg.
Als laatste moet ik regelmatig aandacht besteden een Storm Cat. Ze is een drachtige merrie en we verwachten na dit weekend een veulentje.. Leuk! Op geen van hen kan ik dus rijden. Dat doe ik nu tijdelijk op Grace, samen met Marjo. Hopelijk kunnen we over een paar weken allemaal op een eigen pony rijden, dan kunnen we met z'n allen naar buiten.

Een van de dingen waar ik een beetje bang voor was, was het eten... Maar gelukkig valt het alles mee! Zana kan erg lekker koken en allemaal best wel gezond!
Ik heb erg zin in de komende weken. Het werk is zwaar maar wel leuk en het zijn gezellige mensen. Ik denk dat dit voorlopig wel weer even genoeg info is.. Als er iets gebeurt hoor je weer van me :)
Ciao!

  • 12 Juli 2013 - 07:16

    Jan Kraaijenbrink:

    De kop is er af. Leuk om te lezen. Je had het eerder over een website van dat bedrijf waar je werkt...ik weet hem niet meer. Maak je ook foto's? We kijken uit naar het volgend bericht.

  • 12 Juli 2013 - 19:26

    Milou Kraayenbrink:

    Website: devonridingholidays.co.uk
    Oh en het is hier tm woendag sowieso 29-31 graden zonder regen :D

  • 12 Juli 2013 - 23:30

    Petra:

    ha ha ....wie reist kan verhalen vertellen !!!! xxx

  • 13 Juli 2013 - 09:12

    Carla:

    Hoi Milou,

    Wat leuk om je verhalen te lezen......ik ga je volgen. Heel veel plezier....maar dat gaat vast lukken. xx

  • 13 Juli 2013 - 11:32

    Nel Kraaijenbrink:

    Tjee die eerste dagen waren wel spannend. Maar je hebt je er goed doorheen geslagen. Trots op je hoor.xxxoma nel.

  • 13 Juli 2013 - 12:02

    Oma Lenie:

    Hallo schat... wat een verhaal van de reis naar engeland... hoop dat het verblijf daar wat minder problemen geeft. Leuk om te lezen hoe je het daar hebt.. blijf het met veel intresse volgen. Fijne tijd daar .. een dikke knuffel van oma en opa. Xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Milou

Actief sinds 26 Mei 2011
Verslag gelezen: 276
Totaal aantal bezoekers 15879

Voorgaande reizen:

28 Augustus 2014 - 22 December 2014

Study in Cork - 2014

29 Juni 2014 - 15 Augustus 2014

Engeland 2014

08 Juli 2013 - 22 Augustus 2013

Engeland 2013

24 Juni 2011 - 17 Augustus 2011

Engeland 2011

Landen bezocht: