Good news everyone! - Reisverslag uit Tiverton, Verenigd Koninkrijk van Milou Kraayenbrink - WaarBenJij.nu Good news everyone! - Reisverslag uit Tiverton, Verenigd Koninkrijk van Milou Kraayenbrink - WaarBenJij.nu

Good news everyone!

Door: Milou

Blijf op de hoogte en volg Milou

27 Juli 2013 | Verenigd Koninkrijk, Tiverton



Engeland is niet vergeten hoe regen werkt! Van woensdag op donderdag nacht hebben we voor het eerst in 3 weken regen gehad. Niet gek voor zo'n 'regenachtig land'. Al had ik natuurlijk het geluk dat het alleen viel wanneer ik er geen last van had en lekker binnen kon blijven :D

Er gebeuren weinig nieuwe dingen, iedere dag zijn er een aantal vaste taken die gedaan moeten worden (paarden mesten, water geven en dat bij verschillende schuren. Tussendoor eten en soms eten of voer halen), niet echt interessant dus bij de gewone dagen zal ik niet te lang blijven hangen.
En dan zijn er de bijzondere dagen, de uitjes, de dagen dat er gasten komen, etc.. 2 weekenden geleden kwamen Andrea en Lynn met hun Dalespony's een weekendje op bezoek bij Zana. Ze zouden gaan oefenen met een of ander parcour, maar die moest natuurlijk wel gebouwd worden!! Philippa, Marjo, Zana en ik hebben die dus in een van de velden gemaakt met spullen die rondom de farm te vinden waren. Maar, als een farm 64 hectare heeft, dan doe je dat niet lopend..! Alles werd dus achterin de pick-up geladen en Marjo en ik zaten/stonden achterin om te zorgen dat de spullen er niet af gleden. Loads of fun!! Zana kan gelukkig goed genoeg rijden om ons er niet uit te laten vallen op stijle, schuine weggetjes.

Het afgelopen weekend was ook erg bijzonder. Op zaterdag zijn Marjo, Philippa en ik naar een 'fete' geweest bij een redelijk groot dorp in de buurt. Met de gedachte dat er wat kraampjes zouden zijn, wat spellen zoals 'splat the rat', en 3 pubs om ons te vermaken, hadden we er een hoop zin in! Helaas bleek alleen dat deze 'fete' volledig op jonge kinderen gericht was, er amper kraampjes waren, de winkels om 3-4 uur dicht waren en er maar 1 pub open was (waar we dan ook geluncht hebben). We zijn dus een stuk korter gebleven dan eigenlijk de bedoeling was, maar we hebben t zeker gezellig gehad in de zon in het gras!

De zondag was een stuk leuker! Jim nam ons mee naar een racebaan waar hij moest zijn voor z'n werk, waar wij een paar uur naar de races konden kijken. Het was heerlijk weer, geen paard brak iets en we kregen allemaal een tientje om mee te wedden. Loads of fun as well! Ik was alleen de enige die helemaal niets heeft gewonnen.. hmm volgende keer beter..?

Woensdag zijn Philippa en Marjo mee gegaan naar een wedstrijd van Beach Rythem (Beachie) in de buurt van Londen. Op dit moment is Beachie het enige rennende racepaard van Jim, dus we waren allemaal erg benieuwd of hij zou plaatsen. Helaas deze keer niet.. Wie weet volgende keer als ik mee ga wel? Deze keer kon ik niet mee omdat er niet genoeg plaats was in de trailer. Achteraf was ik blij! Want we hadden een rustige dag op de farm en zijn 's middags lekker thee met gebak gaan eten/drinken in Tiverton. Leuk dagje uit met weinig reizen (in totaal 1 uur ipv de 8 uur van Marjo en Philippa). Volgende week is er weer een wedstrijd, Marjo is dan terug in Frankrijk dus dan ga ik waarschijnlijk wel mee.

Voor de minder plezierige zaken van werken op een farm; rackworting (geen idee wat de nederlandse naam is, maar het is een giftige plant voor paarden, die lastig uit de grond te krijgen is), varens trekken (ook giftig, maar iets minder dan de eerste plant) en natuurlijk al de dazen... Haat aan die beesten!! Hier noemen ze ze 'horse flies', ik ben toch zeker geen paard?? Waarom word ik dan zo vaak gestoken?!

Anyway, de regen is in ieder geval goed voor 1 ding; er zijn iets minder dazen :) En het kan mijn pret niet drukken!
 

  • 27 Juli 2013 - 23:21

    Nel Kraaijenbrink:

    Heerlijk die regen he. Hier in Capelle hebben wij vandaag het eerste hoosbuitje gehad in lange tijd. De tuin was er hard aan toe en ik ook. Zo tussen de regels door denk ik dat je het wel naar je zin hebt. De minder leuke dingen die heb je overal. Hoe gaat het met je engels?
    Fijn om zo van je te horen. Veel liefs van oma Nel.ó

  • 27 Juli 2013 - 23:50

    Petra:

    Volgens mij moet je aardig hard werken ! Maar zolang je het gezellig hebt met elkaar,maakt het niet uit.
    Die plant...heeft ie gele bloemen ?
    En komt er een andere workawayer als dat Franse meisje weg is ?xxx

  • 28 Juli 2013 - 08:47

    Milou Kraayenbrink:

    Ja die plant heeft inderdaad gele bloemen! Weet je dan hoe hij heet? Het heeft gelukkig geen stekels.
    Hard werken doen we zeker, maar ik ben heel goed in regelmatig een 'break' voor te stellen, dus we werken niet te hard :)
    Nee er komt pas een nieuwe workawayer als ik ook weg ben. Een Australische jongen geloof ik. Eigenlijk wilde ze maar 2 workawayers, maar Marjo had echt een plekje nodig dus mocht ze ook komen van Zana :)

  • 29 Juli 2013 - 14:35

    Oma Lenie:

    Gezellig' zo n lang verhaal... zo krijgen wij wel te lezen hoe jouw gewone leventje van elke dag eruit ziet... Hier ook erg warm geweest met een paar flinke regenbuien als eindresultaat..Hoop dat de dazen je een beetje mrt rust laten.....fijne weken nog ..... dikke kus van opa en oma..

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Milou

Actief sinds 26 Mei 2011
Verslag gelezen: 269
Totaal aantal bezoekers 15866

Voorgaande reizen:

28 Augustus 2014 - 22 December 2014

Study in Cork - 2014

29 Juni 2014 - 15 Augustus 2014

Engeland 2014

08 Juli 2013 - 22 Augustus 2013

Engeland 2013

24 Juni 2011 - 17 Augustus 2011

Engeland 2011

Landen bezocht: