Midlife crisis - Reisverslag uit Ledbury, Verenigd Koninkrijk van Milou Kraayenbrink - WaarBenJij.nu Midlife crisis - Reisverslag uit Ledbury, Verenigd Koninkrijk van Milou Kraayenbrink - WaarBenJij.nu

Midlife crisis

Door: Milouinengeland

Blijf op de hoogte en volg Milou

22 Juli 2011 | Verenigd Koninkrijk, Ledbury

To be honest, I don't really feel like writing anything. De afgelopen dagen zijn een beetje een sleur geweest voor m'n gevoel. We hebben wel bijzonder dingen gedaan zoals the Wales Royal festival afgelopen woensdag en ik heb geholpen in the office. Maar iedere dag staan we op om 8 uur, doe ik eieren en help ik een beetje in het huishouden en kan ik meegenieten met de drama's van het gezin.

Deze bestaan uit een vader die nooit luistert, een zoon die een short temper heeft ten opzichte van z'n vader (zeer begrijpelijk) en een moeder die halve zenuwinzinkingen heeft iedere dag door diezelfde vader. In het begin had ik het erg met haar te doen omdat ze het al 25 jaar met haar man uithoudt, but she overreacts quite a lot, en dat doet ze steeds vaker. Ook begint ze iedere keer over dezelfde dingen; haar man die z'n kansen niet gegrepen heeft en haar leven zwaar en moeilijk maakt, hoe geweldig veel beter local food is (hun producten dus) en wat haar zoon echt zou moeten voor z'n carierre. Oh correctie, niet alleen haar zoon, ook wat haar man en twee dochters echt zouden moeten doen en alles heeft te maken met veel geld verdienen.

Ik zei gister dat het me steeds meer op ging vallen hoe anders ik werd opgevoed, bij mij is het nooit een belangrijk punt geweest hoeveel ik zou gaan verdienen. Als ik maar wat zou gaan doen waar ik gelukkig van zou worden. Maar ik had het hier niet helemaal goed begrepen blijkbaar, want young Will wil zelf graag veel geld verdienen 'waarom zou je anders werken, als je niet veel geld kan verdienen' (om wat goeds te doen voor de samenleving bijvoorbeeld of omdat je ergens een enorme passie voor hebt). Toch denk ik dat ik wel anders ben opgevoed, en naar mijn gevoel op een betere manier.

To be honest, ik denk dat ik een soort midlife crisis heb, maar dan een voor deze vakantie. Ik ben nu op de helft en dingen zijn niet nieuw en bijzonder meer. Na de eerste twee weken had ik echt het gevoel dat ik volgend jaar terug zou willen komen, maar ik denk niet dat ik het ga doen. Volgend jaar zijn young Will en Susannah er niet, precies de personen die het leven hier gezellig, bijzonder, levendig maken. Ik weet niet of William er volgend jaar is (ze willen dat hij hier weg gaat en een baan zoekt ipv de kippen schuur managen), het zal wel heel anders zijn volgend jaar, ik ga verstandig zijn en nu nog niet beslissen...

Een van de dingen die me een beetje sikkeneurig maken zijn denk ik het typische engelse weer (onvoorspelbaar) van de laatste dagen en ook Geatan en zijn gewoontes. Om het kort te houden; he annoys me like a lot!

Verder zal ik m'n normale zelf ook nog even zijn en dus de positieve kanten van m'n verblijf hier aangeven: de afgelopen dagen heb ik tot twee keer toe gemerkt dat ik zonder nadenken in het Engels begon te spreken! Lange zinnen kosten minder moeite om zonder haperen te zeggen en Will heeft mij en Susannah zo hard laten lachen dat we er tranen van in onze ogen kregen (vaak zat is het dus wel erg gezellig).


Ps. Ik heb net voor het eerst makreel gegeten... Stinkt verschrikkelijk, smaakt wel aardig en heeft veel te veel graten. Niet echt iets dat ik van plan ben vaak te gaan eten dus.

  • 23 Juli 2011 - 07:56

    Carla:

    Hoi Milou,

    Best leuk om er achter te komen dat het bij je eigen thuis best fijn is he. Je vindt het allemaal al gauw gewoon....omdat het voor jou ook gewoon is, maar je ziet nu dat het in ieder gezin anders gaat.

    Wat het weer betreft......hier in Nederland heb je ook niets gemist hoor......wat een ...... weer. :-(
    Dit lijkt toch niet op een zomer.....brrrrrr.

    Het positieve wat je daar geleerd hebt is toch wel je Engels. Fijn dat je het nu al zo goed spreekt. Enne....weet je....het lijkt heel erg op het Amerikaans.......dus je kan volgend jaar zo een paar weken naar je grote broer. Misschien heeft hij dan nog leuk vakantiewerk voor je :-)

    Nou meid.....hou vol......geniet er toch van....en tot horens.

    Groetjes, Carla xx


  • 23 Juli 2011 - 11:04

    Papa Jan:

    nou Milou,
    lijkt wel of je al in je toekomstige baan als maatschappelijk medewerker aan de slag bent. knap hoe je de situatie analyseert. Gelukkig kun je er ook (professionele) afstand) van nemen en laat je je humeur er niet onder lijden. gelukkig valt er ook nog veel plezier te beleven. zorg eerst goed voor je zelf en laat je niet mee slepen in de misere van het gezin. ik heb in de vakantie een boek gelezen over het verschil tussen een fixed en growth mindset. Het gezin lijkt een prototype te zijn van mensen met een fixed mindset ( bv doel alleen maar veel geld verdienen) .
    Door je verhalen wordt extra duidelijk dat we in ons eigen gezin duidelijk een growth mindset hebben....er op uit zijn om te leren ..en dat doe je dus op een grootse manier. nogmaals: trots trots trots zijn we op je.
    komen de berichten over de afschuwelijke dingen in Oslo en Utoya ook bij jou binnen? leert je ook wel te relativeren.
    Slecht weer? ook relativeren! we hebben vanmorgen hier in een geweldige onweersbui gezeten...vlak er voor nog gezwommen maar nu schuilen we weer in een mc donalds....en de komende dagen wordt nog regen verwacht. Gelukkig blijft het hier boven de 20 graden en eind van de week zelfs boven de 25 graden. we zitten hier dus prima in zweden...en nee, we gaan dus ook niet even langs Engeland. :-)
    There's no place like home....but meanwhile; keep up the good work. stay happy.

  • 23 Juli 2011 - 11:11

    Mams:

    :-) ja, we hebben het zo rot nag niet met `n 4en. En nee, its not about the money!
    Misschin kunnen ze nog wat van je leren.wij worden ondertussen weggekeken bij de Mc :-D

    Keep smiling xxx

  • 23 Juli 2011 - 16:45

    Milou:

    Allereerst: Bedankt voor alle leuke reacties iedereen, ik kijk er steeds naar uit om te lezen wat iedereen geschreven heeft!

    Verder moet ik zeggen dat ik vandaag wel weer een leuke dag heb gehad en de weersvoorspelling er goed uit ziet (komende week droog, waarschijnlijk met zon) en mijn humeur is dus ook weer een stuk beter. Al was ik vanochtend toen ik er ALWEER om 8 uur uit was wel een beetje chagrijnig omdat de rest van het gezin een stuk later was en ik wel is een beetje uit zou willen slapen.

    Maar vandaag is en gaat een leuke, bijzondere dag worden. Vanmiddag zijn we naar Newent geweest waar ik voor £2,- een flinke zak mooie kant tweedehands heb kunnen kopen, voor minder dan een pond een boek van meer dan 100 jaar oud aan heb geschaft voor een van m'n liefste vriendinnetje =) (surprise Gwennie ;)) en vanavond gaan we naar Harry. Frances had vanmiddag geloof ik zelfs een goed woordje (voor haar doen) over voor haar man.

    Vandaag is dus weer een goede dag!

    Pap, dit gezin heeft inderdaad een fixed mindset, iedereen heeft een meerjaren plan en alles is op de toekomst gericht. Het lijkt me een erg interessant boek dat je hebt gelezen, kan ik het een keer van je lenen?
    Ik moet toegeven dat ik ook een 4jaren plan heb, maar bij mij bestaat die alleen uit het volgen van m'n studie die 4 jaar duurt ;) wie weet wat ik daarna doe, wie weet verhuis ik wel naar Canada?

    Carla, het zou leuk zijn als ik Nick op zou kunnen zoeken! Enige probleem is dat ik niet eens geld heb om een rijbewijs te betalen, laat staan een vakantie naar Amerika......

    M'n humeur lijdt trouwens niet echt onder de situatie hier, die lijdt alleen onder het weer. Gelukkig schijnt nu de zon weer in tegenstelling tot in Nederland en Zweden zo te horen...
    Dus ik kan beter tegen jullie zeggen; Keep smiling =D

  • 23 Juli 2011 - 16:47

    Milou:

    Ps. Excuus, er staan een paar rare woorden/zinnen in, maar ik kon niet terug scrollen in de tekst met deze iPad (die voor de rest wel echt heel erg fijn is! Bedankt pap :))

    Xx Milou

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Milou

Actief sinds 26 Mei 2011
Verslag gelezen: 161
Totaal aantal bezoekers 15884

Voorgaande reizen:

28 Augustus 2014 - 22 December 2014

Study in Cork - 2014

29 Juni 2014 - 15 Augustus 2014

Engeland 2014

08 Juli 2013 - 22 Augustus 2013

Engeland 2013

24 Juni 2011 - 17 Augustus 2011

Engeland 2011

Landen bezocht: