Drie weken - Reisverslag uit Ledbury, Verenigd Koninkrijk van Milou Kraayenbrink - WaarBenJij.nu Drie weken - Reisverslag uit Ledbury, Verenigd Koninkrijk van Milou Kraayenbrink - WaarBenJij.nu

Drie weken

Door: Milouinengeland

Blijf op de hoogte en volg Milou

15 Juli 2011 | Verenigd Koninkrijk, Ledbury

Ongelofelijk wat gaat de tijd snel zeg... Ik ben hier nu al drie weken en heb al een heleboel dingen gedaan en meegemaakt hier in Herefordshire, maar ik hoop natuurlijk nog veel meer te doen voordat m'n tijd hier erop zit.

Hetgeen ik het meeste doe is het huishouden, want Frances heeft er geen tijd voor doordat zij twee bedrijven probeert te runnen. Na deze twee maanden kan ik dus goed strijken en toetjes maken (coffee cake is echt een aanrader, mail me maar als je het recept wil =)). Eieren sorteren kan ik dan ook als de beste en het heen en weer lopen van paarden naar hun weide ook.

Verder doe ik ook een hoop bijzondere dingen en leert Frances me wat kneepjes in de keuken, zoals hoe ik een hele kip (die ze overigens gewoon in de supermarkt kopen) kan bereiden, iets dat ik thuis nooit zou leren omdat we simpelweg nooit een hele kip eten. We eten hier trouwens erg veel vlees, iedere maaltijd eigenlijk wel en ook vaak vrij veel. Frances is fan van jus en daar krijgen we dan ook altijd erg veel van opgeschept, we eten verder wel heel erg veel groenten dus het is niet allemaal erg ongezond..

Ik heb mezelf nu al een paar keer betrapt op het bijna zeggen van 'home' tegen het huis hier, fijn dat ik me zo thuis voel, maar een beetje gek is het eigenlijk wel.




Btw, ik mag hier dan goed leren te strijken, het is niet m'n hobby en ik ben dus NIET in te huren ;)

  • 16 Juli 2011 - 13:08

    Oma Lenie:

    wat zal jouw moeder blij zijn dat ze straks een dochter thuis krijgt die zo goed is in het huishouden.!!!!! en speciaal dat strijken, hé. Dat wordt straks strijd wie het mag doen in Westmaas. Een fijne tijd nog en tot de volgende keer.
    Veel liefs van opa en oma.

  • 18 Juli 2011 - 10:26

    Mams:

    ha schat
    nou jij weet wel hoe ik over het huishouden (strijken :-( ) denk !!
    maar de toetjes zal je nog wel een paar keer mogen maken.
    Wij zitten nu net onder Stockholm en zijn onderweg naar noordelijker. Daar is de temperatuur het best, ca 22 gr,.
    Ik geloof dat we best geluk hebben met het weer. meest droog en rond de 20 gr. Zo mag het van ons blijven.
    Als je bij het lezen van dit stukje hamburgers ruikt...... dat klopt! we zitten met het gratis Mc Donnalds wi-fi, te internetten ( buiten een bui , wat moet je anders doen :-) )
    ben blij te lezen dat het daar als "home " voelt, dan heb je het er gewoon goed!

    xxx tot blogs

  • 18 Juli 2011 - 10:32

    Papa Jan:

    Hoi Milou, hier een bericht vanuit Mc Donalds in Zweden. Vanwege gratis internet he...zo zitten pa en ma nu naast elkaar , ieder voor een tablet en een pc. Gek gezicht eigenlijk. Mc donalds is nu overvol omdat het buiten regenachtig is.....maar wij rijden weer naar de zon hoor. Het is hier veeeeeeel beter dan in Nederland..hihi.
    Je stukjes zijn een genot om te lezen (hoewel ik wel de grove spelfouten niet helemaal kan vatten). Je schrijft nu vooral over de (vrouwen?)klusjes in huis...maar je kreeg toch wat (mannen?)klusjes te doen zoals websites vertalen en nederlandse bedrijven bellen? Of is dat 'in due time'?
    Fijn dat je je zo thuis voelt. Zoals dat liedje ' wherever I lay my hat....that's my home' ...mama zal wel weten van welke artiest dat is. Ik ben trots op zo,n dochter die nu al helemaal 'wereldburger' is. Greetings!
    Dad.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Milou

Actief sinds 26 Mei 2011
Verslag gelezen: 111
Totaal aantal bezoekers 15880

Voorgaande reizen:

28 Augustus 2014 - 22 December 2014

Study in Cork - 2014

29 Juni 2014 - 15 Augustus 2014

Engeland 2014

08 Juli 2013 - 22 Augustus 2013

Engeland 2013

24 Juni 2011 - 17 Augustus 2011

Engeland 2011

Landen bezocht: