Last weeks - Reisverslag uit Ledbury, Verenigd Koninkrijk van Milou Kraayenbrink - WaarBenJij.nu Last weeks - Reisverslag uit Ledbury, Verenigd Koninkrijk van Milou Kraayenbrink - WaarBenJij.nu

Last weeks

Door: Milouinengeland

Blijf op de hoogte en volg Milou

01 Augustus 2011 | Verenigd Koninkrijk, Ledbury

Helaas, m'n laatste twee weken zijn ingegaan. Daarna moet ik weer naar het koude kikkerlandje dat Nederland heet, m'n diploma even snel gaan tekenen en ophalen, Nederlands spreken en na vijf dagen thuis al beginnen aan m'n nieuwe opleiding, spannend!
Hopelijk behoud ik m'n zon gebruinde huidje nog een tijdje en is het weer in Nederland over twee weken dus net zo goed als het de afgelopen twee maanden hier in Engeland is geweest. Ja, hier in Engeland was/is het prachtig weer, niks geen regen iedere dag, twee maanden lang met sleeveless tops rondgelopen zonder het een moment koud gehad te hebben. Go Engeland! Of ik moet eigenlijk go Groot-Brittanië zeggen, want ik zit hier zo dicht op de grens met Wales dat ik de heuvels in de verte kan zien!

Afgelopen week is Kim aangekomen, een erg aardige vrouw uit Zuid-Afrika van begin 40, super spontaan en gezellig om gewoon een kopje thee mee te drinken. Bovendien denkt ze hetzelfde over de discussies van dit gezin als ik, wat erg fijn is, want dan kunnen we beiden ons ei bij iemand kwijt. Het is echt geweldig om naar haar verhalen te luisteren, of het nu over haar vrijwilligerswerk in Spanje gaat of over haar Amerikaanse ouders (ze was een Exchange student en is altijd in contact gebleven). Verder is ze erg sportief; wild water raften, hiking, parachute springen, en ga zo maar door, echt een aanwinst voor mijn verblijf hier de laatste weken.

Gister zijn we met Frances, de twee dochters, Geatan en Kim naar een 'Giant Flea Market' geweest. Vroeg op om de beste koopjes te hebben en klaar te zijn voor lunch. Ik heb wat leuke kleine dingetjes op de kop kunnen tikken, zonder al te veel uit te geven, al had ik gerust meer uitgegeven als m'n tas niet al vol zat toen ik hier aan kwam... Probleem! xD maar problemen zijn er om op de lossen, dus dat komt wel goed.
Na de flea market hebben we bovenop de Malvern Hills gepicknickt, lekker in de zon met een briesje. Het enige nadeel aan dit geweldige weer is dat je niet door hebt hoe lang je in de zon loopt en zit.. Wat dus te zien is aan m'n bruine armen en schouders (gelukkig net niet verbrand door de bruine laag die ik al had opgedaan in dit zogenaamde regenachtige land) en aan de witte strepen die m'n top achter heeft gelaten.

Vanochtend heb ik voor de derde keer een rondje door de heuvels gerend, het gaat steeds beter, zelfs al loop ik op leren All Stars ;) Wanneer ik thuis kom heb ik kuiten van staal! Ben wel benieuwd hoe lang ik die ga behouden zonder m'n dagelijkse 20 km fietsen, zoals ik voorheen deed of heuvels om over te rennen...

Een van de vreemdste dingen wanneer ik thuis ben zal het luisteren naar Nederlands zijn denk ik, wanneer Kim Afrikaans tegen me spreekt moet ik echt even m'n best doen om om te schakelen en Nederlands erin te herkennen (want dit lijkt heel erg op elkaar). Maar het is ook wel erg fijn om niet meer te hoeven zoeken naar woorden en in m'n eigen bedje te kunnen slapen. Ja, nu ik nog maar twee weken heb begin ik wel te denken aan al de voordelen van thuis zijn.. Het hebben van een goede douche, het niet hoeven te koken op een Aga, uit kunnen slapen op zondagen en bovenal meer dan vijf setjes kleding te hebben ;)

Tot over twee weken iedereen!

  • 02 Augustus 2011 - 11:45

    Carla:

    Hoi Milou,

    Wat gaat het toch snel he.....zo ga je weg....en zo moet je weer naar huis. Nou ja, nog 2 weken....geniet er maar van want als je thuis bent is het zo weer "gewoon". :-)

    Zo te horen is het bij jou in Engeland beter weer geweest dan hier in Nederland. Op het moment is het hier wel 25 graden en strandweer....maar morgen alweer regen en onweersbuien. :-(

    Leuk dat er weer een gezellig iemand bij je is komen wonen... leuke woordspeling ook.....je ei bij haar kwijt kunnen haha.

    Het probleem van teveel spullen die niet in je tas passen is zo opgelost......je koopt er gewoon een leuke tas bij. :-)

    Misschien een goede tip om je straks in Nederland weer helemaal thuis te voelen.......luisteren naar Nederlandse muziek. Als je wilt mag je wel wat cd's van mij lenen hoor. :-)

    Geniet nog even van het "vakantiegevoel" in Engeland, werk ze...maar ook nog veel plezier.

    Groetjes, Carla xx


  • 04 Augustus 2011 - 20:42

    Milou:

    Haha, bedankt voor de cd's maar ik vind het niet erg om een beetje moeite met aanpassen te hebben hoor ;)

    As for the backpacks, helaas moet ik in het vliegtuig bijbetalen voor elke extra tas, dus een mooie nieuwe tas kan ik niet kopen en gebruiken. Verder moet ik ook nog is uitkijken voor het gewicht... M'n tas was 17,4 kg toen ik vertrok en ik heb nu 4 boeken gekocht en wat andere dingetjes... Nu maar hopen dat het niet over de 20kg gaat!

    Vandaag was er een dagje regen, heerlijk! Gister was namelijk veel te heet. Gelukkig wordt het morgen weer lekker warm en droog.. Veel zin om terug naar het regenachtige Nederland te gaan heb ik dus niet ;)

    Tot snel!

    Xx

  • 06 Augustus 2011 - 23:12

    Mams:

    ha schat!!!
    gelukkig kan ik je nu pas weer een berichtje sturen :-) we hebben geen slecht weer meer gehad in Zweden en zijn dus ook niet meer bij Mc Donnalds gaan schuilen en internetten :-D
    We zijn sinds een paar uurtjes weer thuis, de heerlijke vakantie zit er weer op.
    Ook weer fijn hoor om thuis te zijn, dat zal jij straks ook wel vinden, maar een beetje heimwee naar hoe het was.... ja , ik voel het al een beetje :-D.
    XXX tot gauw mams

  • 07 Augustus 2011 - 18:37

    Oma Lenie:

    hallo lieverd.... we zijn eindelijk weer eens in Ridderkerk, en achter de computer. Ik was weer zo benieuwd naar je belefenissen...! En dat waren er weer heel wat. Het gaat nu wel opschieten. Ach,thuis is ook weer leuk.! En een nieuwe opleiding met nieuwe mensen om je heen heeft ook wel weer iets.! Zoals ik het een beetje inschat zie je er nu een beetje uit als een echte boerendochter. Iets voller vanwege het andere eten, en een lekker kleurtje van het buitenleven.! Lieverd , geniet van je laatste dagen en voor je het weet zien we elkaar weer in Westmaas. Groetjes ook van opa en tot gauw. Oma Lenie.

  • 10 Augustus 2011 - 09:33

    Milou:

    Ha oma,
    U heeft inderdaad gelijk dat ik ondertussen wel uit ga kijken naar het weer thuis zijn. Nu het zo dicht bij is lijkt het me toch wel weer fijn in m'n eigen bedje te slapen en Nederlands te kunnen spreken, al gaat het Engels me iedere dag beter af.

    As for het uiterlijk van een echte boerendochter, ik ben inderdaad lekker bruin, maar door het werken en het rennen over de heuvels drie ochtenden per week ben ik gelukkig afgetraind ipv voller geworden! Ondertussen heb ik kuiten waar je u tegen zegt ;)

    Tot snel en geniet van jullie mooie nieuwe vloer! Ik wil hem graag is komen bewonderen!
    Xx Mikou

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Milou

Actief sinds 26 Mei 2011
Verslag gelezen: 134
Totaal aantal bezoekers 15882

Voorgaande reizen:

28 Augustus 2014 - 22 December 2014

Study in Cork - 2014

29 Juni 2014 - 15 Augustus 2014

Engeland 2014

08 Juli 2013 - 22 Augustus 2013

Engeland 2013

24 Juni 2011 - 17 Augustus 2011

Engeland 2011

Landen bezocht: